söndag, maj 27, 2007

Aldrig någonsin din clown

Han verkar långt från de stora scenerna men sångrösten är lenare än någonsin. Det var en sprudlande glad Lister Happy som mötte Trottnewz reporter. Harry Lister, som han egentligen heter, var ynglingen med sammetsrösten som blev persona non grata i hela kungariket. Orsaken var en affär med kronprinsen som, när den avslöjades, satte monarkin i gungning.

Lister tvingades lämna landet och bosatte sig i Florida. Idag driver han en clownskola tillsammans med några andra eldsjälar. På frågan om han inte saknar salongerna svarar han "Jag ångrar ingenting. Jag älskar att underhålla och kommer att stå på scenen så länge benen bär. Visst saknar jag trottandet ibland men som trottare är man ganska begränsad. När jag sätter på mig clownnäsan kan vad som helst hända"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Av alla läskiga clowner i hela världen tar faktiskt Harry priset. Gult hår och gröna Alice Cooper-liknande ögon (glasögon?) är inte najs! Lägg till det en i övrigt helt oengagerad kostym (t-shirt+jeans) och du har skapat ett monster.

Den renläriga trottredaktören. sa...

Noterar att denna webbplats övergett trottingjournalistiken till förmån för clownreportage. En positiv signal tycker jag!

Man ska bli vid sin läst.